Loading...

اخبار

پنجشنبه 15 مهر 1395

نمایشگاه « اهل حرم » میزبان عکاسان عاشورایی

نمایشگاهی از آثار عکاسان عاشورایی با عنوان « اهل حرم » از عصر روز دوشنبه 19 مهر ماه جاری(هشتم ماه محرم سال 1437) در نگارخانه شفق گشایش می یابد.
نمایشگاه « اهل حرم » میزبان عکاسان عاشورایی

نمایشگاهی از آثار عکاسان عاشورایی با عنوان « اهل حرم » از عصر روز دوشنبه 19 مهر ماه جاری(هشتم ماه محرم سال 1437) در نگارخانه شفق گشایش می یابد.

این نمایشگاه که با مشارکت و حمایت پایگاه عکس چیلیک برگزار شده است، دربرگیرنده تعداد 30 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید از 30 عکاس عاشورایی است که از ابعاد حماسی – عرفانی سوگواری ها در تاسوعا و عاشورای حسینی عکاسی و ارایه شده اند.

در متن قاب نخست این نمایشگاه عکس « اهل حرم» آمده است: مگر نه اینکه عاشورا به وسعت همه ی  تاریخ است و تا هر کسی را در این صحرای بلا نیازمایند از این عرصه بیرون نمی برند! پس چگونه است ابتلائاتی چنین شورآفرین و شیداگر در این وسعت به جان و روح خلق در افتاده است و باز هم تفسیر مظلوم ناکام مانده است؟  مظلومیتی که – فارغ از اهلیت و قومیت و جغرافیا – هر چه سعی داری تا درک و ثبتش کنی، بیشتر غیرقابل وصفش می یابی.
مظلومیتی که در سایه عنایت توانسته است این شور و شیدایی را مستقل از تجربه عکاسان نامدار ،گاه! در دوربین های عکاسی عده ای مشتاق متجلی کند و لحظه ای ناب از یک عرفان حسینی را به تصویر بکشد.



نگاه عکاس عاشورایی ، فن و دانش و مهارت عکاسی از سوگواری حسینی را زیر سایه « ما رایت و الا جمیلا » می بیند و می کوشد تا در این گستره ی عظیم که شورشی به جان خلق عالم می اندازد زیبایی را درک کرده و به تصویر بکشد.
هر قاب اثر نمایشگاه « اهل حرم » عکس اشک و ناله ای است که عکاسان عاشورایی به واسطۀ باورشان در مسیر اعتلای بیان حقیقت به سعی تصویر کشیده اند.

اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه عکس « اهل حرم » به این ترتیب است: یدالله عبدی ، معصومه اصغری ، ابراهیم باقرلو ، اصغر بشارتی ، احمد زعفری ، علی معصومی ، معصومه حضرتی ، فاطمه حجازی ، نیما خالدی کیا ، لادن شجاع ، ماهرخ شش بلوکی ، سارا فیروزی ، محسن زارع ، محمدرضا خرازی ، حسین ملکی ، مهدی ویسانیان ، سمیه هاشمی ، محمد منصوری ، میترا محمدی ، مهدی کاظمی خالدی ، مجتبی محسنی ، سمانه نوری زاده ، جواد میرزاپور ، حمیده فنایی ، محمدرضا رحیمی ، مصطفی کریمی ، سیدعرفان علی پور ، مریم اسدی ، امیررضا معینی ، فاطمه میرالی و مهدی سروری .

نمایشگاه گروهی عکس « اهل حرم » در ساعت 16 روز دوشنبه 19 مهر ماه گشایش یافته و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز سه شنبه 27 مهر ماه از ساعت 9 تا 18 از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
نگارخانه شفق، در تهران، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای شفق واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

عمومی
© ebrahim bagherloo. All rights reserved for images appearing on this website